شنل | برند کاپلا | Couple'A

حقایقی خواندنی در رابطه با برند شنل که هرگز نباید از دست بدهید!

کم‌تر شخصی وجود دارد که با شنیدن نام برند شنل به یاد کیف‌ها و لباس‌های پرزرق و برق و معروف این برند نیفتد. همه ما این برند جهانی را با نماد دو C که پشت به یکدیگر تکیه داده‌اند می‌شناسیم و باید یادآوری کنیم که شنل متعلق به کشور فرانسه است.
خالق افسانه‌ای این برند، کوکو شنل است که داستان پر فراز‌و‌نشیب زندگی او منبع الهامی برای بسیاری از طراحان در سراسر جهان بوده‌ است‌، اما به‌راستی چه عاملی سبب موفقیت شنل در دنیا شده‌ است؟ چرا از این برند به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین برندهای جهان یاد می‌شود و چرا طرفداران بی‌شماری در جهان دارد؟

از زندگی موسس برند شنل چه چیزی می‌دانید؟

زندگی طراح مشهور فرانسوی، گابریل بونور شنل که مدت‌ها بعد به نام “کوکو” مشهور شد، سرشار از آموزه‌هایی است که به‌هیچ وجه نباید آن‌ها را از دست داد. کوکو در سال ۱۸۸۳ در شهری به نام ساومو متولد و در یک پرورش‌گاه و توسط راهبه‌ها تربیت شد.

او خیاطی را در سنین جوانی آموخت و فعالیت خود به‌عنوان یک کارآفرین را با افتتاح مغازه‌ای در شهر پاریس در سال ۱۹۱۳ آغاز کرد. نخستین فعالیت‌های او تحت‌نظر یک طراح مد به نام کارولین ربوکس آغاز شد.
او با گسترش فعالیت‌های خود شروع به طراحی لباس‌هایی راحت کرد که از لباس‌های مردانه الهام گرفته شده ‌بودند البته لازم ‌به ذکر است که شنل این لباس‌ها و عناصر مربوط به آن را با در‌نظر گرفتن ظرافت‌های زنانه طراحی می‌کرد.
جالب است بدانید که دلیل شهرت لباس‌های سفید و مشکی برند شنل، این است که شنل در مراسم خاص لباس مشکی می‌پوشیده در حالی‌که آن زمان از لباس مشکی تنها برای حضور در مراسم‌ عزاداری استفاده می‌شد. در حال حاضر لباس مشکی طرح ایدلیک، پیراهنی است که در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.
سرانجام کوکو شنل در سال ۱۹۷۱ درگذشت و میراث گران‌بهایی برای جهانیان به‌جای گذاشت.

امپراطوری شنل در کدام حوزه‌ها به فعالیت می‌پردازد؟

فعالیت شنل را نباید تنها به طراحی لباس‌های منحصر‌به‌فرد محدود دانست. در حال‌حاضر این برند در حوزه‌های زیر به تولید محصولات لوکس و شیک مشغول است که طرفداران بسیاری در تمام دنیا دارد:
• لوازم آرایشی و بهداشتی
• عطر و ادکلن
• محصولات مراقبتی زنانه
• اکسسوری
در ادامه قصد داریم که داستان مربوط به خطوط تولیدی این برند مشهور را برای شما بازگو کنیم:

کیف‌های دستی

کیف دستی‌های کوچکی که اخیرا به‌شدت مورد‌ علاقه خانم‌ها قرار گرفته‌اند اولین‌بار توسط شنل طراحی و تولید شد. نخستین بار در طول تاریخ این برند، کیف دستی‌های شنل در سال ۱۹۵۵ و در ماه فوریه به بازار عرضه شدند.

از این رو نام این کیف دستی را ۲.۵۵ گذاشتند. طراحی متفکرانه و مدرن این کیف منجر به استقبال بی‌نظیر و ایجاد تحولی شگرف در تاریخ مد و فشن شد. نخستین کیف دستی‌هایی که توسط این برند طراحی شدند دارای دو بخش داخلی جهت قرارگیری وسایل زنانه همچون رژلب و یک بخش پشتی بودند که جهت قرارگیری پول نقد در‌نظر گرفته شده ‌بود.

نخستین پرفیوم

شنل در دهه ۱۹۲۰ تجارت خود در حوزه پرفیوم و ادکلن را آغاز کرد. نخستین عطر ارائه‌ شده توسط این برند Chanel No، نام داشت. در‌واقع شنل نخستین فردی بود که عطری با نام خود به بازار عرضه کرد. جمله معروف شنل در رابطه با پرفیوم به شرح زیر است:

” پرفیوم یک اکسسوری نهان، فراموش‌نشدنی و تمام‌کننده در صنعت مد است که ورودی شکوهمند را برای شما به ارمغان خواهد ‌داشت و هرگز از یادها پاک نخواهد ‌شد.”

در‌واقع پرفیوم شنل توسط صاحب فروشگاهی به نام توفیه بدر و بازرگانانی همچون پیر و پائول وردیمر پشتیبانی می‌شد و شنل دوستی نزدیکی با پیر داشت. سرانجام بر اساس توافقی که بین این سه طرف صورت گرفته ‌بود ۷۰% از سود فروش این پرفیوم به وردیمر ۲۰% از آن به بدر و تنها ۱۰% از سود آن به شنل تعلق گرفت.
البته با توجه ‌به این‌که پرفیوم شنل یکی از منابع عظیم درآمد این برند شنل شناخته می‌شود درگیری بر سر سود حاصل از فروش آن همچنان ادامه دارد.

کت و دامن ‌های شنل

کت‌های بدون جلیقه در کنار دامن کوتاه از دیگر پارامترهایی است که یادآور برند مشهور شنل هستند. در‌واقع این نوع طرح در زمان خود یک انقلاب در صنعت مد به‌حساب می‌آمد. تاکید بر راحتی و نادیده‌گرفتن محدودیت‌های حاکم ‌بر لباس زنان در آن دوران به شنل در دستیابی به موفقیت‌های چشم‌گیر دیگر کمک کرد.

سقوط برند شنل در جنگ جهانی دوم

در دهه ۱۹۳۰ شاهد رکود اقتصادی بین‌المللی بودیم که حتی برند شنل هم از ترکش‌های آن در امان نماند. در این دوره شنل مجبور به اخراج کارگران خود شد و تمامی مغازه‌های خود را تعطیل کرد و بدین ترتیب تجارت او متوقف شد.
پس از اتمام جنگ جهانی دوم شنل پاریس را به مقصد سوئیس ترک کرد و سال‌ها دور از خانه و به زندگی در این کشور مشغول شد.

بازگشت به دنیای مد

در اوایل دهه ۵۰ شنل در سن ۷۰ سالگی بازگشتی شکوهمندانه به صنعت مد و فشن داشت اگرچه در این سال‌ها بارها مورد انتقاد منتقدین مختلف قرار گرفت، اما او هرگز دست از تلاش برنداشت و طرح‌های هیجان‌انگیز و زنانه او در سراسر جهان با استقبال خوبی مواجه شد و به محبوبیت بیشتری دست ‌یافت.

مدیریت برند شنل پس از کوکو برعهده چه کسی قرار گرفت؟

پس از مرگ کوکو شنل درگیری‌ها بر سر ریاست و مدیریت این برند محبوب ادامه داشت تا این‌که یک دهه بعد و در سال ۱۹۸۳ طراحی به نام کارل لاگرفلد به‌عنوان مدیر خلاق این برند برگزیده شد. شاید نام برند شنلی که امروزه برای همه ما آشنا است به لطف فعالیت‌های مستمر این فرد محقق شده ‌باشد.

طراحی لباس‌های منحصر‌به‌فرد و توجه به جذابیت‌های زنانه را باید دو فاکتور مهم در موفقیت لاگرفلد، طراح مشهور مد و فشن دانست. خدمات و ایده‌های جدیدی که او به دنیای مد و فشن ارائه کرد هرگز از ذهن این صنعت پاک نخواهد‌ شد.

چرا شنل به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین برندهای جهان شناخته می‌شود؟

شنل یکی از مشهورترین مارک‌های مد در جهان است. این برند به نمادی از کیفیت بالا، با صفت لوکس‌ تبدیل شده ‌است به نحوی که بسیاری از خانم‌ها در سراسر جهان در آرزوی داشتن لباس‌ها و اکسسوری هایی از این برند هستند، اما شنل این موفقیت را مدیون چه چیزی است؟

طراحی ساده اما چشم‌نواز

یکی از دلایل محبوبیت برند شنل در میان خانم‌ها را باید طراحی ساده و در حین حال لوکس گوشواره‌ها، کیف‌ها و لباس‌های این برند دانست. البته باید بگوییم اگرچه طرح‌های این برند ساده به‌نظر می‌رسند، اما در تولید آن‌ها دقت زیادی به‌کار گرفته می‌شود و ظرافت‌های مختص‌به خود را دارد.

تبلیغ این برند به‌وسیله افراد مشهور

از دیگر دلایل موفقیت و محبوبیت بی چون‌و‌چرای این برند را باید بازاریابی آن به واسطه افراد مشهور دانست. تبلیغ لباس‌ها و اکسسوری‌های شنل به‌وسیله افراد مشهور و سلبریتی‌ها منجر‌به تشویق مردم جهت استفاده از این برند شد.

خلاقیت و ابتکار بی‌نظیر

برند شنل با طراحی منحصر‌به‌فرد و استفاده از مواد ‌اولیه مرغوب اقدام به تولید لباس و کیف‌هایی کرد که بسیار تحسین‌برانگیز و نوآورانه بودند. در‌واقع کیف‌هایی که توسط این برند تولید و به بازار عرضه می‌شوند از چرم مرغوب و با‌کیفیتی ساخته شده‌اند که دوخت این کیف‌ها بسیار دقیق و زیر یک ساعت صورت می‌گیرد.
گفته می‌شود که شنل برای هر کیفی که قصد فروش آن را را دارد آزمایشاتی انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که این کیف‌ها برای سال‌ها دوام خواهند ‌داشت و در برابر صدمات ناشی از آب و گرما مقاومت می‌کنند.

درآمد سالانه برند شنل

درآمد سالانه برند شنل تا سال ۲۰۱۷ پنهان بود و در این سال برند شنل با انتشار میزان درآمد سالانه خود اثبات کرد که یکی از بزرگ‌ترین برندهای مشهور در سراسر جهان است. بنابراین جای تعجبی ندارد اگر بگوییم که درآمد این برند در سال ۲۰۱۸ به مبلغی بالغ بر ۹.۶۲ میلیارد دلار می‌رسد.
درآمد این برند مشهور به‌صورت روزافزون در حال افزایش است و شنل با راه‌اندازی خطوط تولید مختلف، سود و درآمد خود را دوچندان کرده‌ است. افزایش فروش این برند در کشورهای آسیایی و اقیانوس آرام رشد ۱۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد که در نوع خود بی‌نظیر است.
اگرچه رقبای این برند همچون برند گوچی و لوئیس ویتون نیز جایگاه خوبی در صنعت مد و فشن دارند، اما هرگز نتوانسته‌اند به موفقیت برند شنل دست پیدا کنند. تمرکز بر پتانسیل جوانان و در‌نظر گرفتن بازار هدف از جمله مهم‌ترین دلایل موفقیت این برند به‌حساب می‌آید.

محصولات تولید‌ شده توسط برند شنل شامل چه مواردی می‌شوند؟

همان‌طور که پیش‌تر بدان اشاره شد، برند شنل در حوزه‌های مختلفی به تولید محصولات متنوع می‌پردازد. در ادامه قصد داریم که برخی از محبوب‌ترین این محصولات را معرفی کنیم:

  • لباس: تولید انواع لباس‌های مجلسی، پیراهن، لباس شنا، اوت فیت و ‌غیره.
  • اکسسوری: کیف‌دستی، کیف پول، جاکلیدی، جواهرات، کمربند، روسری، کش مو، دستکش و ‌غیره.
  • کفش: تولید انواع کفش‌های مجلسی و اسپرت
  • جواهرات خیره‌کننده: تولید انواع جواهرات ساخته ‌شده از طلا و نقره
  • عینک: تولید انواع عینک که از جمله محبوب‌ترین محصولات این برند است.
  • محصولات مراقبت از پوست: تولید انواع محصولات مراقبتی و مرطوب کننده‌ها
  • عطر: با برخورداری از خط تولید پرفیوم، تولید انواع ادکلن و پرفیوم را در برنامه خود دارد.
  • لوازم آرایشی: شاید جدیدترین خط تولید این برند خط آرایشی آن است که با تولید انواع رژلب، کانسیلر، مداد ابرو، خط چشم و ریمل نظر بسیاری از علاقه‌مندان به لوازم آرایشی باکیفیت را به خود جلب کرده ‌است.
در آخر

برند شنل یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین برندهای شناخته‌ شده در سطح جهان است که از سال ۱۹۱۳ تا کنون به فعالیت‌های خود ادامه داده ‌است و میلیون‌ها علاقه‌مند و طرفدار دارد. ابتکار و نوآوری دو شاخص مهم این برند به‌حساب می‌آیند و تولید محصولات لوکس و گران‌قیمت توسط این برند موفقیت آن را دوچندان کرده‌ است.
موسس شنل، کوکو شنل فردی با جسارت، مبتکر و خلاق بود که میراثی ارزشمند به جای گذاشت. این برند پستی و بلندی‌های بسیاری را به چشم دیده‌است، اما همچنان با نهایت قدرت و انگیزه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق سبب شده ‌است که شنل نه تنها از رقبای قدر عقب نماند بلکه در طول زمان از آن‌ها پیشی نیز بگیرد.

چه مدل لباس برای افراد لاغر مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن سبد خرید
بستن علاقه‌مندی
بستن اخیرا مشاهده شده
بستن
بستن
دسته بندی ها